Mulighed for hjemmelevering

+500 biler på lager

Fremragende på Trustpilot 4,6 ud af 5

14 dages fuld returret

Ford Focus

Den fjerde generation af Ford Focus er HELT ny
FRA

292.400 kr.

Prisliste

Top fordele

  • Meget rummelig kabine

  • Fantastiske køreegenskaber

  • Skarp pris med gode muligheder for at skræddersy bilen

  • Stærk og effektiv motor

  • Alle varianter fås også som stationcar

Focus er en favorit for rigtig mange

Ford fortæller, at de med den nyeste Focus startede fra bunden for at bygge en god og alsidig bil. Det blev til netop den Ford Focus, der vandt titlen som Årets Bil i Danmark for 2019. Anmelderne var ikke nærige med de rosende ord til den ny Ford Focus, der er blevet kaldt ’Kongen af køreglæde’ og udråbt som den bil, der sætter standarden i C-segmentet. Med hele fem forskellige modeller og en lang række muligheder for at kombinere motorer, udstyrspakker og designfeatures er det ingen sag at finde en Ford Focus, der passer dig, hvad angår både køreglæde, komfort, ydeevne og pris.  Ford Focus fås både som hatchback og stationcar, og vælger du sidstnævnte, får du et bagagerum på hele 608 liter, så i en Ford Focus-stationcar er det ingen sag at få plads til barnevogne, hunde, eller hvad der ellers skal med på tur.

Vigtigst af alt er den ny Ford Focus en rigtig god bil, der er en fornøjelse at køre i. Ford har som nævnt konstrueret den helt fra bunden, og resultatet er en bil, hvor køreglæden er i top, og hvor selv den mest trivielle tur bliver en sjov en af slagsen. Ford er netop kendt for sin evne til at bygge biler, hvor køredynamikken er i top, og det kan du takke Fords afdeling for rallybiler for. Erfaringerne derfra har skærpet Fords evne til at bygge biler, der er i balance, festlige, sikre, forudsigelige, hurtigtgående, sjove og nøjagtige. Lige præcis de kvaliteter, der er afgørende for en bil, der skal kunne skabe køreglæde hos enhver.

Udstyr

*Vi tager forbehold for fejl, ændringer og mangler

Titanium

16" fælge med designkapsler

Fuld LED forlygter med kørelys, fjernlys, nærlys,

Tågeforlygter med drejefunktion

LED baglygter

El-betjente, opvarmede, el-foldbare sidespejle med blinklys

Sølvfarvede tagrælinger til stationcar

Titanium styling

SYNC4, Navigation, 13,2" Touchskærm, DAB+

Trådløs Apple CarPlay, Android Auto,

6 højttalere, Bluetooth

1 års Connected Navigation / Ford Secure service

2-zoners aut. klimaanlæg

Nøglefri start

Regnsensor

Aut. nedblændeligt bakspejl

Parkeringssensor for og bag

4,2" farveskærm i instrumentering

Rat i Sensico kunstlæder

Fartpilot m.intelligent fartbegrænser

Elektrisk parkeringsbremse

Fjernbetjent centrallås

Elruder for og bag

6 airbags

Pre-collision Assist /Nødbremse

Lane Keeping Aid og Alert

Opvarmede forsæder

Førersæde med højdejust./lændestøtte

Pass.forsæde med højdejust/lændestøtte (ej EcoBoost Hybrid)

60/40 splitbagsæde

Armlæn ved bagsædet med kopholdere

FordPass Connect Modem, eCall

Valgfrie Drive Modes (Eco, Normal, Sport)

Gulvmåtter, for

Vådzone i bagagerum (Stationcar)

ST-Line X (Udover Titanium)

17" Alufælge

ST-Line X styling

Dobbelt udstødningslook

ST-Line X Sportsundervogn

Sidespejle med indstigningslys

Mørktonede ruder

Sorte tagrælinger til stationcar

Trådløs oplader

12,3" Digital instrumentering

Bakkamera

Nøglefri døre og start

Mørkt loftindtræk

Sportsrat m. flad bund/røde syninger

Paddleshifts (kun automatgear)

Ambient Lighting i kabinen

Gulvmåtter for og bag

Lys i makeup spejle

ST-X (Udover ST-Line X)

19” alufælge

Adaptive Matrix LED forlygter

Dobbelt udstødning

ST-X styling inkl. performance bagspoiler

ST-X Sportsundervogn

Ford Performance sportsforsæder m/integrerede nakkestøtter

Indtræk i kunstruskind/kunstlæder

14-vejs justerbare forsæder, delvis el-justerbare

Alugearknop (6M)

Alupedaler

ST-X indstigningslister

Røde bremsekalibre

Drive Modes med Glatkørsel og Track mode

Launch control

Elektronisk begrænset spærredifferentiale

Videogennemgang af den nye Ford Focus

Se den nye Ford Focus 2022 i video her.  

5-stjerner i NCAP og sikkerhed i Ford Focus

En nyhed i den ny Ford Focus – og en del af standardpakken i alle varianter – er Post Impact Braking-teknologien, der sørger for at bremse bilen efter et eventuelt sammenstød, så sandsynligheden for endnu et sammenstød reduceres. Konstruktionen af den ny Ford Focus betyder desuden, at den er bedre til at absorbere kræfterne ved et sammenstød, og det gør, at omfanget af eventuelle ulykker ofte kan mindskes. Den ny Ford Focus har fået fem ud fem stjerner i Euro NCAP’s sikkerhedstest, og en af de funktioner, der har givet denne udmærkelse, er den automatiske nødbremse, som er standard på alle varianter og registrerer fodgængere og cyklister – både om natten og i dagslys – og sørger for at bremse op selv ved høj fart. Derudover har Euro NCAP givet den ny Ford Focus topkarakterer i evnen til at beskytte børn ved kollisioner både forfra og fra siden, så du kan altså trygt vælge den, hvis sikkerhed er en høj prioritet for dig. Vælger du den adaptive fartpilot, tilpasser den ikke blot hastighed efter forholdene, men taler også sammen med systemet til skiltegenkendelse, så bilen automatisk reducerer eller øger farten, hvis hastighedsbegrænsningen ændrer sig. Driller parallelparkeringerne, og er du bange for at ridse andres eller din egen bil, kan du også lade parkeringsassistenten tage over og gøre det meste af arbejdet. Med disse funktioner kan den ny Ford Focus nærmest lyde selvkørende, men du skal trods alt selv køre bilen det meste af tiden. Til gengæld har du fået en knivskarp og kløgtig andenpilot, der assisterer dig med stort og småt – for eksempel også at blænde op og ned for det lange lys, når det er mørkt, og der kommer en modkørende bil.

Bred enighed om, at Ford Focus er yderst velkørende

Læser du anmeldelserne af den ny Ford Focus igennem, tegner der sig hurtigt et billede af et anmelderkorps, der er enige om, at det er en endog meget velkørende bil. Om det er basisvarianten Trend, de sporty ST-Line- eller Active-varianter eller de mere eksklusive Titanium- eller Vignale-udgaver, er anmelderne mere eller mindre enige om, at Focus’ køreegenskaber hører til blandt klassens mest underholdende, uden at det sker på bekostning af komfort eller sikkerhed.

Det behagelige rat er koblet til et godt vægtet styretøj, der er tydeligt i sine tilbagemeldinger, så du hele tiden har en god fornemmelse af vejen og din kørsel. Undervognens opsætning er lavet i balance, så affjedringen er fast og tydelig, uden at den føles hård, når man kører på en ujævn vej. De mange elektroniske assistenter bidrager til en bedre og mere effektiv kørsel, men alene den viden, du får om din kørsel og vejen gennem dit greb på rattet af den ny Ford Focus, skal bestemt ikke undervurderes.

De mange små detaljer går igen både i og udenfor bilen, og et eksempel på en sådan detalje, der bidrager til glæden ved at eje og køre i den ny Ford Focus, er, at gearvælgeren i automatgear selv går i parkeringsindstillingen, når motoren bliver standset. Det føles som prikken over i’et på den omhyggelighed, man mærker, Ford har haft i udviklingen af den ny Ford Focus.

Udvendigt design

Designet på den ny Ford Focus er opdateret fra de tidligere modeller til at være mere simpelt, harmonisk og aerodynamisk. Fronten er gjort klarere og mere fremtrædende, hvor en større frontgrill er placeret mellem forlygterne, der ligesom baglygterne er anbragt helt ude i hjørnerne for at betone og tydeliggøre bilens bredde. Baglygterne er samtidig gjort todelte, så bagagerumsdøren har kunnet gøres bredere, hvilket giver bedre adgang til bagagerummet.

Det strømlinede design er sammen med de genkendelige og særlige alufælge lavet for at give den ny Ford Focus et udseende, der skiller den ud fra mængden på stilren vis. Med hele 13 farver i fire typer lak på tværs af de fem varianter er der mere end rigelig mulighed for, at bilens ydre kan afspejle din personlige stil.

Indvendig plads i udgaven

Det første, du vil mærke, når du sætter dig ind i en ny Ford Focus, er, hvor rummelig kabinen i bilen føles. Det skyldes, at hjulene er flyttet længere ud i hjørnerne, hvilket blandt andet har givet fem centimeter ekstra mellem akslerne. Det har tilladt Ford at omorganisere bilen, og da de samtidig har designet bilen fra ny med ultramoderne komponenter, har man i den ny Ford Focus både sparet vægt og skabt mere plads. Den ekstra plads bør være sød musik i ørerne for både langbenede chauffører og passagerer, især hvis passageren sidder lige bag bilens chauffør. Pladsen gør også, at det ikke er nogen sag at have to voksne eller tre børn på bagsæderne, og her vil en eventuel midterpassager sætte pris på, at gulvet er næsten helt plant, så der er god plads til enten benene eller en ekstra lille taske med legetøj til en lang køretur.

Den ekstra plads i kabinen sammenlignet med den tidligere version af Ford Focus kommer ikke kun til udtryk i førerens og passagerernes bedre benplads, men også i den yderligere plads i bagagerummet (375 liter i coupéen og 608 liter i stationcar-varianten). Den ny Ford Focus er altså i sandhed en familiebil, hvor der er god plads til ungerne, uanset om de er teenagere eller sidder i autostol. Børnene vil uanset deres alder sandsynligvis også sætte pris på, at de bagerste sideruder strækker sig længere bagud, hvilket giver et langt bedre udsyn. Verden udenfor en ny Ford Focus er spændende og indbydende og – på trods af bilens veldesignede indre – lidt sjovere end mors eller fars sæderyg. Det er i øvrigt en sæderyg, der også har fået en tynd plade indbygget, så man som forælder, der skal koncentrere sig om trafikken, ikke mærker utålmodige børns sparken nær så meget.

Bilens chauffør skal med ansvaret for kørslen naturligvis sidde godt, og det har man i den ny Ford Focus sørget for. Sæderne er komfortable med lækre og bløde overflader, og de kan justeres, så alle bilister uanset højde og drøjde kan finde en rar kørestilling, som tillader dem at fokusere på at køre.

Instrumentbordet har i forhold til sidste udgave af Ford Focus fået en hovedrengøring, idet en række funktioner og informationer er samlet i infotainment-skærmen, så resten af instrumentbordet fremstår rent, ordentligt og med placeringer til de resterende knapper, der er logiske og nemme at nå. Designet inde i infotainment-systemet er enkelt og nemt at bruge manuelt, så det ikke fjerner fokus fra kørslen, når du skal skifte radiokanal eller finde den nærmeste tankstation. Hvis du har brug for det, kan systemet også stemmestyres, så du kan holde begge hænder på rattet. Med B&O Play-systemet som tilkøb, hvormed du får bedre og flere højttalere, kan du samtidig få en uovertruffen musikoplevelse, der både kan bruges til musik fra dengang, mor og far var unge, og til børnenes moderne yndlingshits.

En designproces med fokus på de mennesker, der sidder i bilen, og dermed den komfortable køretur har været central for Ford i udviklingen af den ny Ford Focus. Kompressoren til bilens aircondition er gjort større, hvilket betyder, at bilen opnår den rigtige temperatur endnu hurtigere. Bilens design og motor er også tænkt effektivt sammen, så du vil opleve en bil, der er støjsvag, og hvor motorlyden primært er fremtrædende, når du accelererer.

Interesseret i en brugt Ford Focus? - Vi sælger også brugte biler

Se hvad vi har på lager af brugte Focus'ere lige her:

Brugte Ford Focus

Skiferie, sommerferie - I en Focus har du plads til det meste

Vælg den Focus variant der passer til dig

En Ford Focus er ikke bare en Ford Focus. Med hele fem modeller, der alle kan fås både som almindelig coupé og som stationcar, kan du med en Ford Focus få lige præcis den bil, som dine æstetiske og praktiske behov kræver. Fælles for alle varianterne er en solid basis af udstyr, som er standard selv på Ford Focus Trend med en pris på knap 192.000 kroner. Allerede ved basismodellen får du udstyr som Pre-Collision Assist med fodgænger- og cyklistgenkendelse, lane-keeping aid, post-collision braking, læderrat, alufælge og opvarmede forsæder, og hertil kommer et langt katalog med ekstra standardudstyr på de andre varianter samt et utal af muligheder for tilkøb på tværs af udgaverne.

Ford Focus Titanium

Ford Focus Titanium er varianten, hvor både standard- og ekstraudstyr gør din kørsel og køreoplevelse både lettere og sjovere. Danmark er til tider et både koldt og vådt land, og det vil Ford Focus Titanium gerne hjælpe med at kompensere lidt for. Quickclear-systemet opvarmer med et tryk på en knap forruden på kort tid, så frost og dug hurtigt er fortid. Rudeviskerne, der aktiveres af en intelligent sensor, vurderer selv, hvor hurtigt de behøver køre for at få regnen væk fra ruden, og fritager dig fra at skulle skifte indstilling, hvis det klarer op, eller hvis regnen tager til. Komforten er der også skruet op for i Ford Focus Titanium, da sædernes design har fået et mere sporty look, og du kan skræddersy kabinens temperatur med det automatiske 2-zoners klimaanlæg.

På tilkøbssiden kan du vælge mellem en lang række pakker med fokus på design, komfort, parkering og teknologi, så din Ford Focus Titanium får løftet sit niveau til dine behov og præferencer, uanset hvor dine prioriteter ligger.

Ford Focus ST-Line

Ford Focus ST-Line er den mere sporty udgave, hvor et strammere ophæng er med til at give bilen mere dynamiske køreegenskaber, og en række designvalg både inden i og uden på bilen bidrager til et mere energisk og vildt look. Med dobbeltudstødning i poleret finish, mørkt loftindtræk og specialdesign til rat, gearknop, kofanger og sideskørter vil du ikke være i tvivl om, at du har valgt ST-Line-udgaven af den ny Ford Focus. Undervognen er sænket med 10 mm, hvilket giver et bedre vejgreb, uden at det påvirker dagligdagskørsel over vejbump og lignende.

ST-Line er til dig, som gerne vil have en mere kraftig og aktiv bil, hvor du kan mærke din kørsel, uanset om du er på lige motorveje eller snoede landeveje, men hvor du stadig vil have plads til komfort og effektivitet.

Ford Focus Active

Active er den crossover- og SUV-inspirerede variant af Ford Focus. Du sidder højere i bilen, hvilket giver dig et bedre overblik, der særligt ved bykørsel hjælper til større køresikkerhed. Den er designet til en aktiv livsstil, som skal appellere til din spontanitet og eventyrlyst. Det har Ford blandt andet gjort ved at installere tagbøjler til fastgørelse af eksempelvis cykelstativer som standardudstyr, men også ved at tilføje Slippery og Trail som køreindstillinger, så bilen er langt bedre rustet til at køre væk fra byen og ud i den vilde natur.

På designet skiller Ford Focus Active sig ud med et mere rustikt og råt look både ind- og udvendigt med en mørk frontgrill og beskyttende skærme, der strækker sig fra bagenden og frem til den forreste kofanger, samt læderbetrukket gearknop og rat. Den aktive familie, som skal have bakset kælke, ski, sportsudstyr eller andre remedier ind i bagagerummet, ville klappe i hænderne (hvis de altså var ledige) over Fords håndfri bagklap, som åbnes med et simpelt vift med den ene fod under den bagerste kofanger.

Automatgear eller manuel?

Motorvarianterne, du kan vælge imellem i den ny Ford Focus, kan enten være med manuelt eller automatgear. Blandt de benzindrevne motorer kan 1.0 EcoBoost fås med 100 eller 125 hk, mens 1.5 EcoBoost giver 150 eller 182 hk. Hvis det skal være diesel, fås 1.5 TDCI med 105 hk (ECOnetic) eller 120 hk. Vælger du en 125 hk EcoBoost-motor, får du en god, alsidig maskine, der vil passe til de flestes behov. Den er kraftigere og mere effektfuld, end størrelsen foranlediger til at tro, men det skal dog siges, at du roligt kan vælge motoren med 100 hestekræfter, hvis hastighed og accelerationskraft ikke er en prioritet for dig. Omvendt vil du fint kunne opgradere til 1.5 EcoBoost-motoren med 150 eller 182 hk, hvis motorvejskørsel fylder meget i din dagligdag, eller hvis du trives med mere sporty kørsel.

Tjek dine økonomiske muligheder

Vil du estimere hvor meget det vil koste at finansiere bilen? Udfyld felterne og se vejledende priser med det samme.

Udregn et estimat på din byttebil

Har du en bil, du ønsker at vi køber eller skal den indgå i en byttehandel? Så køber vi meget gerne din bil - uanset bilmærke.