Mulighed for hjemmelevering

+500 biler på lager

Fremragende på Trustpilot 4,6 ud af 5

14 dages fuld returret v. køb online

Blå Ford puma focus kørende på vejen
Blå Ford puma fra siden holdende parkeret
Ford puma holdende på vejen

Ford Puma

Vælg mellem mild hybrid, diesel eller automatgear

288.030 kr.

Prisliste
*Bilen kan være vist med ekstraudstyr. Energimærke: A+. Halvårlig CO2-ejerafgift 600 kr. Forbrug: 18.5 km/l. CO2: 121 g/km. Forbrug påvirkes bl.a. af kørestil, vejrforhold og tilvalg af udstyr, hvor især høj hastighed og lave temperaturer reducerer rækkevidden.

Top fordele

  • Stort bagagerum

  • God plads til hele familien

  • Smart, kompakt og sjov SUV

  • Teknologi skaber en mere sikker bil

  • Et Ford ikon

Ford Puma er en SUV med et dristigt design

Med Ford Puma præsenteres en supermoderne bil, der har designet fra en SUV, og hvor moderne teknologi og design er blevet brugt til skabe en bil, der tager udgangspunkt i dig som chauffør og har en mild hybridmotor, som giver dig en endnu bedre brændstoføkonomi. Den fås også med dieselmotor og med automatgear. 

Ford Puma startede i 1997 som lille coupé, men med denne relancering skifter bilen fuldstændig karakter. I stedet for det lille, sporty look møder du nu en Ford Puma, der er vokset op og er blevet til en kompakt SUV, der udnytter pladsen indvendigt på imponerende vis. Desuden er den gavmildt udstyret med teknologier som adaptiv fartpilot, vejbaneassistent, automatgear og en masse andre funktioner, der hjælper til at gøre køreturen tryggere, sjovere, sikrere og mere effektiv. Og som den første bil i klassen kan dens bagagerum åbnes bare ved at vifte foden under kofangeren. I kategorien for kompakte SUV’er vil du få svært ved at finde en bil, der er så veludstyret som en Ford Puma.

Ford Pumas EcoBoost mild hybridteknologi omfatter en lille elektrisk motor, der hjælper med at forbedre effektiviteten. Et mild hybridkøretøj kan ikke kun køre på elektrisk strøm; i stedet giver den elektriske motor ekstra støtte til benzinmotoren, når det er nødvendigt, hvilket hjælper med både at øge dit køretøjs kilometertal og reducere emissionstallene. Støtten fungerer ved at gøre brug af start-stop-automatik, cylinderfrakobling og elektrisk tilskud til drejningsmomentet. Du behøver ikke tilslutte Ford Puma til en ekstern strømkilde, da den separate 48-volt batteripakke, der driver elmotoren, genoplades, mens du kører. Det sker gennem såkaldt regenerativ bremsning, som virker ved at omdirigere energi fra bremserne og tilbage til hybridbatteriet. Støtten går til en trecylindret EcoBoost-turbobenzinmotor på enten 125 eller 155 hestekræfter.

Udstyr

Udvalgt udstyr – se den fulde udstyrsliste i prislisten.*Vi tager forbehold for fejl, ændringer og mangler

Titanium (Standardudstyr)

17” fælge med designkapsler

Titanium udvendigt design

LED forlygter (nærlys, kørelys), LED baglygter

Tågeforlygter med drejefunktion

Auto op/nedblænding fjernlys

El-justerbare, foldbare sidespejle m. varme og lys

SYNC3, 8" touchscreen, DAB+, 7 højttalere

Navigation, Apple CarPlay, Android Auto,

FordPass Connect modem og E-Call

Automatisk klimaanlæg, Aut. nedblænd bakspejl

Parkeringssensor bag, Trådløs oplader, Regnsensor

Vinterpakke: Opvarmede forsæder, rat, forrude

ABS. ESP, HSA, 6 airbags

Pre-collision/Nødbremse (via kamera),

Lane keeping Aid (Alert og Assist)

Skilte genkendelse (hastighedsskilte), Førerovervågning

Fartpilot m. intelligent hastighedsbegrænser,

El-ruder, for og bag

MyKey og Dækreperationskit

4,2" farvedisplay, Ambient kabinelysning

Sensico kunstlæderrat

4-vejs førersæde med lændestøtte

Armlæn mellem forsæder

Valgfrie Drive modes

Gulvmåtter, foran

ST-Line (udover Titanium)

17” alufælge

ST-Line udvendigt design

Sportsundervogn

12,3" Digital instrumentering

Sensico kunstlæderrat, ST-Line design

Mørk loftsbeklædning

Gearknop med sort indsats (6M)

Paddleshifts (kun automatgear)

Nøglefri start

ST-X (Udover ST-Line)

19” alufælge

Fuld LED-forlygter

Røde bremsekalibre

ST-X body styling kit

ST-sportsundervogn

Dobbelt udstødning

Mørktonede ruder

Sort tag

Stor bagspoiler

El-sidespejle m. lys og logo

Nøglefri adgang og start

Ford Performance sportsforsæder

14-vejs manuelt justerbart førersæde

Aluminiumspedaler

Sensico kunstlæderrat, ST-X design

B&O Premium Audio system m. 10 højtalere

Parkeringssensor, for og bag

Alarm

Sikkerhed i ny Ford Puma 

I de fleste moderne biler er der tiltagende muligheder for en lang række førerassistenter og sikkerhedssystemer. Med Ford Puma har Ford gjort mere end blot at følge standarden og er med ’Co-Pilot360’ kommet tæt på netop den funktion, en andenpilot har. Selvom bilen trods alt ikke er fuldautomatiseret, kan de mange sensorer, kameraer og assistenter i systemet hjælpe dig til at køre bedre og mere effektivt, undgå og afvige farlige situationer og – hvis de alligevel opstår – begrænse omfanget af ulykker.

Den aktive fartpilot i Ford Puma indstiller du til en bestemt hastighed, hvorefter bilen tager over, og du kan lette foden fra speederen. Ved hjælp af kameraer og sensorer holder den ikke blot øje med forankørende og sikrer en passende afstand til dem, men registrerer også vejskilte – både de faste og de midlertidige ved f.eks. vejarbejde – og regulerer hastigheden i din Ford Puma derefter. Du er altså godt sikret imod fartbøder i tilfælde af overset skiltning, men allervigtigst kan du føle dig tryggere i trafikken.

Kameraer og sensorer vil også registrere, hvis en fodgænger, cykel eller bil står stille eller bevæger sig langsomt foran dig. Nødbremsesystemet i Ford Puma kan reagere hurtigere, end mennesker er i stand til, og kan derefter bremse ned meget hurtigere, end du selv ville kunne nå. Hvis den anden part er for tæt på til, at nødbremsen er nok, træder Emergency Steering Assist til og giver mere kraft til styringen, så du har bedre muligheder for at undgå sammenstød.

Post-Collision Braking sørger for at bremse Ford Puma ned efter et sammenstød, så bilen ikke ruller videre og påfører passagererne eller andre køretøjer unødig skade. Hvis en kollision registreres, påføres der et yderligere bremsetryk, hvilket har til formål at reducere bilens fart endnu mere. Meningen er, at man ved at bremse bilen yderligere skal kunne begrænse eller helt afværge et eventuelt nyt sammenstød, der kunne følge i kølvandet på den første ulykke.

Med BLIS-systemet bruger Ford Puma radarteknologi til at holde øje med og registrere biler i dine og bilens blinde vinkler. Hvis der er biler uden for dit synsfelt, tændes der tydelige orange lys i sidespejlet, som dermed advarer både dig og den anden trafikant. Samme teknologi bliver brugt, når du skal ud af en parkeringsbås, og der er begrænset udsyn. Hvis der kommer biler, registrerer sensorerne det og får den orange lampe i sidespejlet til at blinke i den side, bilen kommer fra.

Peter og Ditte kigger nærmere på den nye Ford Puma

Det digitale instrumentpanel i Ford Puma med en 12,3-tommer farve-LCD-skærm er ikke bare designet, så skærmen passer perfekt og glidende ind i det resterende interiør. Oplysningerne vises med høj detaljeringsgrad, og hvis du skifter Drive Mode, vil informationerne og layoutet tilpasse sig derefter. Du kan altid selv bestemme, hvilke oplysninger der skal vises, og du kan forprogrammere bilen med forskellige førere med hver deres indstillinger.

Med FordPass Connect får du et indbygget modem, som der kan kobles 10 enheder på, hvilket kan være en hjælp, hvis underholdningen skal sikres på lange køreture. Derudover følger der med FordPass Connect en app, som giver dig adgang til din bil, selv om du ikke er i den. Hvis du har glemt at låse den, kan du ordne det via appen, og du vil altid kunne tjekke din Ford Pumas placering via GPS. Du kan også starte bilen, så den er opvarmet, når du skal afsted, og uanset om du er hjemme, på arbejde eller et helt tredje sted, vil du altid kunne tjekke brændstofniveau, dæktryk og kilometerstand på din Ford Puma via FordPass-appen.

Køreglæden i Ford Puma

Udover udstyr, sikkerhed og assistenter er der jo også en bil, der skal køres. Her har Ford med Puma bygget videre på skarpe og involverende køreegenskaber fra den nyeste Fiesta. Med en ny og stivere opbygning af bagakslen, større støddæmpere, stivere bøsninger i undervognen og reduceret friktion har Ford Puma fået et chassis, der vil høre til i klassens elite, hvis man kigger på dynamik og køreegenskaber. Fiestaens styretøj og affjedring er lette og fornøjelige med en gearkasse og kobling, der glider let, og med forbedringer i vente på dette område er forventningens glæde til Ford Puma allerede stor.

Hvis parallelparkeringer aldrig er blevet din kop te, er Ford Puma en del af en ny bølge af Ford-modeller, som kan hjælpe dig til at komme hurtigt på plads, selvom du synes, pladsen er trang. Du tænder systemet, som så scanner efter en passende plads, og derefter lader du systemet overtage styringen. Du skal bare stå for gearskifte og let styre hastigheden og bremsen, men Active Park Assist-systemet drejer rattet for dig. Du skal bare sørge for at følge anvisningerne på skærmen. Systemet kan til enhver tid afbrydes, hvorefter du selv kan overtage eller afbryde parkeringen.

Kørselsoplevelsen i Ford Puma forbedres med Drive Mode-teknologi, der gør det muligt for dig at vælge mellem forskellige køretilstande, der matcher bilens køreegenskaber til omgivelserne med et tryk på en knap. Det vil eksempelvis kunne gøre, at du får et bedre greb på vejen, når det er glat, eller give din kørsel mere dynamik med en mere direkte styring eller bremsning.

God plads og rummelighed i Ford Puma

Den ekstra plads og rummelighed, der er i en Ford Puma, er blevet brugt på innovativ vis til at give den et utroligt stort bagagerum. Hele 456 liter kan du fylde op med bagage, og den ekstra plads er skabt ved at gøre bagagerummet meget dybt. Dertil kommer et plastbeklædt underrum på 80 liter – Ford MegaBox – der giver plads til to oprejste golftasker eller mellemstore potteplanter. At underrummet er plastbeklædt, gør det ekstra nemt at gøre rent, og som om det ikke var nok, er underrummet lavet med et afløb, så du nemt kan skylle skidt væk. Udover at være et godt sted at stille mudrede gummistøvler er Ford MegaBox også et oplagt sted at skjule værdigenstande.

Helt specielt Ford Puma design

Den relancerede Ford Puma giver et anderledes og spændende udtryk med en buet motorhjelm og et skrånende bagparti. Samlet set er designet karakteriseret ved en harmonisk stil med detaljer, der balancerer mellem det bløde og det mægtige. Mens motorhjelmen er buet og linjerne aerodynamiske i det SUV-inspirerede karosseri, er fronten markant med en kontant frontgrill og markerede forlygter, der nærmest stikker ud, som var det en sportsvogn. Ford Puma er lavet på samme platform som Ford Fiesta, men ingeniørerne har øget akselafstanden og sporvidden for derigennem at få en bil, der er mere rummelig.

Udstyrs varianter i Ford Puma

Ikke alle detaljer omkring den nye Ford Puma er ude endnu, men vi ved, at den helt sikkert vil kunne fås i både en Titanium- og en ST-Line-variant.

Titanium

Ford Puma Titanium vil komme med læderrat og trælignende indlæg på instrumentpanelet. Dertil kommer muligheden for kromelementer omkring grillen, sideskørterne og tågeforlygterne og 18 tommer alufælge i den unikke farve Pearl Grey. Med til at understrege det elegante og luksuriøse look er, at diffuseren under bageste kofanger og beskyttelsespladen kommer i metalgrå, mens vinduesrammerne er udsmykket med sort højglanslak.

ST-Line

Er du mere til det sportslige look, vil Ford Puma ST-Line ikke skuffe. Alufælgene kommer med sportsaffjedring, enten i 18 eller 19 tommer, hvor fælgene er farvet i matsort. Samme farve har frontgrillen på Ford Puma ST-Line fået, hvilket giver den et tydeligt og markant kendetegn, men det er også muligt at få en større tagspoiler som ekstraudstyr. Inde i Ford Puma vil du heller ikke blive skuffet over ST-Line – tværtimod finder du læderrat, røde syninger på både rat og dellædersæder samt aluminiumindlæg i pedalerne og en gearknop lavet i aluminium. ST-Line er kendt for de små detaljer, og her kommer Ford Puma til at leve op til alle forventningerne. ST-X Oplev topmodellen af Ford Puma, ST-X . Med 19" Alufælge, Aluminiumspedaler og ST Sport Styling Kit er du ikke i tvivl om graden af sportslighed i ST-X modellen. Du får topudstyr som varme i forsæder, El-foldbare sidespejle med logo lys, Fuld LED forlygter, nøglefri døre og start sat mørktonede ruder, der gør enhver længere køretur en fornøjelse.

Indvendig i den nye Ford Puma

Hvis du elsker duften af en ny bil, vil du også i Ford Puma have nemmere ved at fastholde den stemning. Det vil være muligt at få Ford Puma med et betræk til for- og bagsæderne, der kan tages af og vaskes, hvilket giver interiøret og kabinen mere friskhed. Skal Ford Puma bruges som familiebil, vil denne mulighed være særligt relevant.

På siddepladserne er Ford Puma også i særklasse. Som en af de første biler i klassen kan du i Ford Puma få masseret din lænd i forsæderne for at kvikke musklerne op og gøre din rejse mere afslappende takket været et system, der kan indstilles i tre styrker. Forsæderne er også blevet designet med en særlig kurvet bagside, som giver ekstra plads til knæene for passagererne på bagsædet, og generelt har man på bagsæderne søgt et design, der gør det så nemt som muligt at komme ind og ud.

Ford har i mange af sine nyere modeller prioriteret muligheden for at få et panoramasoltag, og det er også tilfældet i Ford Puma. Soltaget består af to glaspaneler, der kan åbnes og dækker næsten hele tagets længde. Størrelsen på soltaget gør, at der er udsigt til himlen fra både for- og bagsæder, og lysindfaldet gør bilen mere lys og skaber en endnu større oplevelse af rummelighed. For børnefamilier giver det skønne muligheder for at lægge mobiltelefoner og tablets væk og skabe fælles oplevelser med at kigge på skyer, fly, fugle og stjerner.

I kabinen er det ikke blot udsigten mod himlen, der kan imponere. Hvis du vælger B&O Play-systemet fra Bang & Olufsen til, får du 10 højtalere og en subwoofer, som giver en unik musikoplevelse. Den digitale forstærker giver systemet en effekt på hele 575 watt, og diskanthøjtalerne er placeret, så de giver dig en musikoplevelse, du sjældent har oplevet i din bil før.

Musikken og navigationen styres igennem Fords etablerede infotainmentsystem SYNC 3, der kan fungere med både Apple CarPlay og Android Auto, så podcasts, musik og navigation fra din telefon – der kan oplades trådløst – kan integreres i bilens system.

Grunden til du skal vælge Ford Puma er: 

Du skal vælge en Ford Puma, hvis du gerne vil have en moderne bil, der bruger ny teknologi til at give dig et lavere benzinforbrug og en kørsel, der er både sjovere, tryggere og mere effektiv. El-motoren i Ford Puma supplerer på fineste vis benzinmotoren og får dig til at nå endnu længere på literen.

Ford Pumas sensorer, kameraer og assistenter udgør tilsammen en effektiv andenpilot, der hjælper dig til en bedre køreoplevelse, hvor du får hjælp til både at parkere bedre, køre mere stabilt og skabe en mere sikker trafik for dig selv og for andre. Uanset hvor få eller hvor mange af Ford Pumas muligheder du bruger, er du sikker på at finde et værktøj og et system, der kan hjælpe dig i din daglige trafik.

Helt lavpraktisk kommer Ford Puma bare til at være en sjov bil med masser af muligheder og god plads til både familie og bagage, og som bare venter på, at du prøver den.

Tjek dine økonomiske muligheder

Vil du estimere hvor meget det vil koste at finansiere bilen? Udfyld felterne og se vejledende priser med det samme.

Udregn et estimat på din byttebil

Har du en bil, du ønsker at vi køber eller skal den indgå i en byttehandel? Så køber vi meget gerne din bil - uanset bilmærke.