Mulighed for hjemmelevering

+500 biler på lager

Fremragende på Trustpilot 4,3 ud af 5

14 dages fuld returret v. køb online

Dato:

12.08.2021

Emne:

Nye biler

Ny Opel Astra er elektrificerede, stilsikker og effektiv

Den nye Astra er endnu en brik i det Det Nye Opel, og for første gang kan den kompakte tysker fås i en elektrificerede udgave.

Stilsikker, Elektrificeret og Effektiv

  • Astra bliver elektrificeret som plug-in hybrid, i to varianter

  • Design med Vizor-front og mulighed for two-tone lakering

  • Fuldt digital Pure Panel widescreen med intuitive brugerflade

  • Effektive motorer med seks-trins manuel gearkasse og otte-trins automatgearkasse

  • Nyeste Intelli-Lux LED®Pixel Lys med 168 LED enheder

  • Et utal af automatiske assistancesystemer til gavn for sikkerhed og komfort

  • Ergonomiske AGR-certificerede sæder

  • Designet, udviklet og produceret i Opels hovedkvarter i Tyskland

I 2016 vandt Opel Astra både Året Bil i Danmark og i Europa og nu er en helt ny og sjette generation på trapperne. I Danmark kører der i øjeblikket over 33.000 Opel Astra, så det er en populær bil på de danske veje. Den nye Astra er endnu en brik i det Det Nye Opel, og for første gang kan den kompakte tysker fås i en elektrificerede udgave.

Den nye Opel Astra vil blive produceret i Rüsselsheim, hvor den også er designet og udviklet. Den er bygget på tredje generation af EMP2 multi-energi platformen, der med sin store modularitet, har gjort det muligt at tænke Opel-dyder ind fra starten af udviklingsprocessen. Den bliver først præsenteret som en 5-dørs hatchback og har en længde på 4374 mm og er 1860 mm bred. Med et kortere front udhæng er den nye Astra kun 4 mm. Længere end sin forgænger, selvom den har 13 mm. Længere hjulafstand på 2675 mm. Den har plads til 5 personer inklusiv føreren og i bagagerummet gemmer sig 422 liter.

“Autobahnproof”

En Opel skal ligge godt på vejen. På Opel-sprog hedder det: “Autobahnproof”. Med fokus på præcis styring og torsions stivhed, retning stabilitet og gode bremser har ingeniørerne ramt den perfekte ”Autobahnproof”. Dette er blandt andet opnået ved at udstyre bilen med McPherson hjulophæng foran og torsions-bar bagved, der sikrer horisontal stabilitet. Der ud over er chassiset blevet 14 procent stivere end forgængeren.

Ny-fortolkning af Opels skulpturelle og stilsikre design filosofi

Først kom Mokka, så Crossland og fornylig Grandland. Nu er det Astras tur til at iklæde sig Opels nye skulpturelle og stilsikre design filosofi. Den nye Astra er derfor også udstyret med Opels horisontale Vizor-front, de karakteristiske vinge-kørelys og den skarpe vertikale linje i kølerhjælmen, der tilsammen udgør Opels nye ansigt. Blitz-logoet er placeret i midten, hvor de vertikale og horisontale elementer mødes.

Bagenden spejler fronten og består af de lave og brede horisontale baglygter (al eksteriørlys er energibesparende LED) og de vertikale og højtplacerede bremselys. Logoet er placeret i midten, hvor det også fungerer som åbningsmekanisme til baggagerummet.

”Den nye Astra repræsenterer et spændende ”next step” i Opels design”, fortæller Vice President for Design, Mark Adams og fortsætter: ”Med det stilsikre Vizor-ansigt, de stærke muskler over skærmene og skulpturelle overflader, er Astra både sportslig og selvsikker i sin fremtoning. Interiøret kigger også ind i fremtiden. Det førerorienterede Pure Panel cockpit med sit lange horisontale glasareal, vil give vores kunder en helt ny interiør oplevelse”.

Astra “goes electric” for første gang: Plug-in hybrider

Fra starten af tilbyde den nye Astra som en plug-in hybrid og som benzin og diesel. Benzin og diesel varianterne vil have mellem 110 hestekræfter (81 kW) og 130 hestekræfter (96 kW) mens plug-in hybriderne vil have op til 225 hestekræfter (165 kW). I benzin og diesel har man som standard en seks-trins manuel gearkasse og en otte-trins automat gearkasse, kan tilkøbes i de større motorer.

Det forventes at Astra kommer til Danmark i løbet af første kvartal 2022.

Læs hele nyheden her