Superpraktisk i hverdagen
En af de mest sikre biler på det danske marked
Afslappende og meget lydløs køreoplevelse
En bil, som fungerer til både by- og landevejskørsel
Højt niveau af standardudstyr uanset variant
Så læs med her. Mazda har skabt en bil, som selv de mest kritiske SUV-købere må nikke anerkendende til.
Mazda er synonym med smukt design og en sportslig kørestil. Mazda CX-30 er ingen undtagelse.
Bilen er en SUV/Crossover, som er bygget på den samme platform som den smukke nye Mazda 3.
Den placerer sig lige midt imellem Mazda CX-3 og Mazda CX-5. Du tænker sikkert: ”Jamen hvorfor hedder den ikke, Mazda CX-4?”. Det gør den ikke, fordi der allerede findes en Mazda CX-4, den er dog lavet eksklusivt til det kinesiske marked.
Bilen er til dig, som gerne vil have en lidt mere premiumbil i forhold til Mazda CX-3, men stadig ønsker en bil, som er nem at komme rundt i byen med i forhold til en Mazda CX-5.
Mazda CX-30 er en helt igennem gennemført bil, den er fantastisk smuk og elegant at kigge på, især fronten med de lidt ”onde” forlygter og grill giver en følelse af elegance samtidig med, at den udstråler sport.
Interiøret er uden sammenligning det bedste, der kan købes i denne prisklasse. I udstyrsversionen, Cosmo, får du alt, hvad dit bilhjerte begærer og til en meget fair pris. Du får en fuld læderkabine, elektrisk justerbart førersæde, kamera både foran, bagved og oppe fra. Den er simpelthen spækket med udstyr.
Adaptiv fartpilot (Full speed)
LED-forlygter (nær- og fjernlys)
Fjernlysstyring
Head-up display i forruden
Nødbremse med fodgængergenkendelse
Blindvinkeladvarsel
Vognbaneassistent
Træthedsalarm
Skiltegenkendelse
E-call
Knæ-airbag
GVC Plus
16” aluminiumsfælge, 215/65R16
LED-baglygter
Parkeringssensorer bag
El-justerbare, opvarmede og foldbare sidespejle
8,8” farveskærm med split screen
7” digitalt centerinstrument
Højdejusterbart passagersæde
Navigation
Apple CarPlay®
HMI commander og stemmestyring
Regn- og lyssensor
Nøglefri start/stop
DAB-radio
8 højttalere
USB videofunktion
Autohold
Aircondition
3-trins sædevarme i forsæderne
Adaptive full LED-forlygter med segmentinddeling og signaturlys
Mørktonede bageste sideruder og bagrude
B-stolpebeklædning i piano black
Rammeløst bakspejl
18” aluminiumsfælge, 215/55R18
Opvarmet rat
Opvarmet forrude i viskernes hvileposition
Nøglefri adgang
Bakkamera
To-zone klimaanlæg
Parkeringssensorer for og bag
Automatisk nedblændeligt bakspejl
Automatisk nedblændeligt venstre sidespejl
Smart Cargo Board
Bose® audiosystem med 12 højttalere
El-justerbart førersæde med memoryfunktion
Hukommelse på førersæde inkl. sidespejle og head-up display
Læderindtræk, sort
Adaptive full LED-forlygter med segmentinddeling og signaturlys for og bag
Mørktonede bageste sideruder og bagrude
B-stolpebeklædning i piano black
Rammeløst bakspejl
Elektrisk betjent bagklap
Når du sidder bag rattet i en Mazda CX-30, får du en følelse af overblik og afslappethed. Bilen kører nemt og adræt.
Det er lækkert at sidde højt, og det giver et sikkert overblik over vejen og trafikken.
Bilen absorberer bump og ujævnheder på en måde, som man kun forventer af biler i en højere prisklasse. CX-30 er også sjov at køre i svingene, den kører fantastisk, og du får en virkelig god følelse af bilen. En følelse, man normalt ikke får i biler med en højere undervogn.
Uanset hvilken motor du vælger, vil du have masser af kraftoverskud. Der er rigeligt med acceleration til at lave hurtige overhalinger, eller når du lige har brug for at komme hurtigt i gang.
Mazda har en erklæret målsætning om, at alle deres biler skal være sjove og en nydelse at køre. Med Mazda CX-30 opnår de til fulde dette.
Adaptiv cruise kontrol, lane departure advarsel og lane keeping assist er alt sammen standard uanset, hvilken variant du vælger. Alle systemerne virker utroligt godt og gør køreoplevelsen både mere sikker og mere afslappet.
Det er nemt og logisk at indstille cruisekontrollen og den adaptive funktion, som du vælger, holder en passende afstand til forankørende, som du vælger, uden at den bremser hårdt eller gasser for langsomt op. Mazdas adaptive cruise kontrol er blandt de bedste på markedet.
Mazda CX-30 er meget praktisk, den har dobbelt så meget plads i bagagerummet som sin mindre søskende, Mazda CX-3. Den har endda mere bagagerumsplads end sine nærmeste konkurrenter.
Selvom CX-30 er en SUV, er det ikke svært at laste ting ind i bilen. Åbningen til bagagerummet er forholdsvis lav, og bagsæderne kan foldes helt fladt, hvilket gør det nemt at laste større ting ind.
Den er praktisk at køre i, da den har en størrelse, som gør den nem at manøvre rundt i byen med samtidig med, at den har en størrelse, som gør landevejs- og motorvejskørsel dejligt komfortabel.
Mazda CX-30 er udstyret med alt det nye sikkerhedsudstyr, og din og din families sikkerhed er helt i top på Mazdas prioriteringsliste.
At Mazda CX-30 måske er den mest sikre bil på markedet i dag, er ingen overdrivelse. Da bilen blev taget igennem Euro NCAPs test, scorede bilen højere, end nogen anden bil nogensinde har scoret.
FDM skriver:
” At få fem stjerner i Euro NCAPs crashtest er i dag mere eller mindre forventet. Når biler får fire stjerner, hvilket stadig er en god rating, bliver det hurtigt til en historie om, at det ikke er godt nok.
Det er godt nyt, for det betyder, at bilproducenterne vægter sikkerheden højere end nogensinde før.
De høje forventninger til sikkerheden betyder samtidig, at bilproducenterne skal gøre sig særligt umage for at gøre sig bemærkede på deres Euro NCAP-resultater – og det er netop dét, den højbenede Mazda CX30 har gjort.
”Der findes få sikrere steder at opholde sig”
Sådan har en Euro NCAP-ekspert, Matthew Avery, udtalt sig om resultatet. Her taler han specifikt om voksensikkerheden på forsæderne, hvor Mazda CX-30 har scoret en sikkerhedsrating på 99 procent.”
Det er ikke kun din fysiske sikkerhed, som Mazda går op i, det er også din finansielle. Derfor sørger Mazda for at bygge deres biler i en så høj kvalitet, at du ikke løber ind i store udgifter i forbindelse med reparationer og vedligeholdelse. Mazda er kendt for at lave biler, som holder.
58-årige Esben har stort set ikke ejet andet end Mazda. Morten er 40 år og har aldrig prøvet en Mazda. Hør hvad de hver især siger om Mazda.
Vil du estimere hvor meget det vil koste at finansiere bilen? Udfyld felterne og se vejledende priser med det samme.
Har du en bil, du ønsker at vi køber eller skal den indgå i en byttehandel? Så køber vi meget gerne din bil - uanset bilmærke.